kollektvet hösten 2010

kollektvet hösten 2010

måndag 11 oktober 2010

hostile takeover

Hallå där.

Eftersom ingen annan skriver på bloggen tänkte jag ta ikapp lite, jag har hört flera önskemål om fler bilder på bloggen(det har jag såklart inte, men om vi hade haft några läsare hade de nog önskat sig det). 

Därför kommer jag introducera dagens bild från kollektivet!
Jag kommer antagligen inte att kunna hålla det uppe, men försöka duger. Innan ni, ickeexisterande läsare, börjar fråga vad det är för fantastisk kamera jag fotar med så kan jag berätta att det är en iFÅN, därav kvaliteten.
Om någon tror att man får ligga mer p.g.a. att man äger prylar från Apple så är jag i så fall undantaget som bekräftar regeln. Arja har däremot två äppelprylar…

Det senaste i lägenheten är att det har startats ett kemiskt krig i vardagsrummet. Det började med en nedräkning från en av kombattanterna, eller combat-tanterna(glömde jag säga att jag är från Göteborg)?

-”3, 2, 1” sedan blev luften tyngre på Höstgatan än över Hiroshima -45. Oj, tänker ni, en referens till andra världskriget, är det verkligen PK? Som jag sa i förra inlägget, så länge jag har ett tangentbord mellan er och mig så vafan.

Uppdateringar om kriget följer. Det jag kan berätta i dagsläget är att de två parterna bor i bortre delen av lägenheten och delar badrum.

Tänkte även försöka väva in någonting jag gillar med Malmö i varje inlägg. Det är väl typiskt bloggigt med veckans låt, dagens kläder, årets citat, månadens film? Jag hoppas jag sköter det här med bloggandet snyggt.

Ordet ”bull”. Hade jag varit från Skåne hade jag sagt det så fort det passade, nu är jag inte från Skåne och därför säger jag det bara när det inte passar, vilket blir jävligt bra.


Dagens bild: Griffeltavlan i köket bjuder alltid på ny kunskap, idag: inköpslista.

 /Albin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar